Beautiful Yellowhead Highway - Reisverslag uit Blue River, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Beautiful Yellowhead Highway - Reisverslag uit Blue River, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Beautiful Yellowhead Highway

Door: Claudia

14 Augustus 2018 | Canada, Blue River

14 Augustus Tete Jaune Cache – Clearwater

Het is best wel fris als we wakker worden. Marc zet zelfs even de verwarming aan en de ramen die we open zetten tijdens het slapen doen we snel dicht. Al snel wordt het aangenaam in de camper. Tegen tien uur vertrekken we richting Clearwater, het is ruim 2 uur rijden dus een eitje. Bij Blue River besluiten we te stoppen voor koffie maar omdat het al half twaalf is maken we er meteen een lunch van. We moeten een behoorlijke tijd wachten dus als het om kwart over twaalf voor onze neus staat is het met recht een lunch te noemen. Achteraf gezien was het niet de beste keuze om bij Tony’s Grill te gaan eten; het eten was niet verkeerd maar daar is alles ook mee gezegd.

De route langs Yellowhead Highway 5 south door de Rocky Mountains is geweldig mooi. Sommige vinden het Yoho Park het mooist, maar deze staat tot nu toe voor mij met stip op 1. Rustige weg, hoge glooiende bergruggen vol met bomen. We hopen telkens mooses of elks te spotten maar helaas. De lucht ziet er niet best uit. Er zjjn bij Okanagan en Noord-Amerika bosbranden en dat waait allemaal deze kant op. De zon is slechts te zien als waterig oranje zuurtje hoog in de lucht. Het zou 29 graden worden maar door de smog wordt het net aan 17 graden. We zijn blij met onze lange broeken.
We rijden tegen half twee Clearwater binnen, heel wat meer stadje dan we tot nu toe gewend zijn. Er zit een fatsoenlijke supermarkt en diverse andere winkels, die niet alleen op toeristen gericht zijn. We melden ons eerst bij het verkeerde RV park. Er schijnt namelijk een Dutch Lake Campground te zijn en een Dutch Lake Resort. Wij zitten gelukkig op de 2e want de 1e is nogal vergane glorie met een hels pad naar beneden voor de camper. We worden hartelijk ontvangen en mogen een plekje uitzoeken. We staan tegen de bosrand aan, lekker met muggen dus de antimug is alweer tevoorschijn getrokken. Het lijkt te werken. Er worden boodschappen gedaan bij de Buy Low Foods (was overigens niet super goedkoop hoor), vanavond gaan we uit eten naar de Hop ’n Hog, we hebben goede reviews hiervan gelezen dus dat moest eerst gebeuren.

Tweede missie is het visitors centre voor de mogelijkheden om een wildlife tour te doen en wandelingen in het park. We worden verwezen naar de River Safari in Blue River, precies waar we dus vanmiddag nog langsgereden zijn. Veel andere mogelijkheden zijn er niet en je kunt veel zelf ondernemen in het park. We krijgen een kortingscoupon van ze mee. Claudia probeert op de wifi nogmaals de ferry te boeken maar nadat er twee bussen met Chinezen het centrum binnenlopen was het daar gedaan met de wifipret.
We willen net terugrijden als onze blik valt op een leuk houten chaletje waar ze blijkbaar koffie verkopen. We maken rechtsomkeert en parkeren bij de Strawberry Moose Snackery voor lekker lattes en chewy chocolate chip cookies, oh ja en een smoothie voor Finn. Nikki is inmiddels ook koffie fan en drinkt graag een latte mee. De wifi bij de Moose is top dus maar weer de ferry proberen. Onze voorkeur om de 21e vanaf Horseshoe Bay te vertrekken zit al helemaal vol tot 7 uur ’s avonds. Dan maar vertrekken van Tsawwassen, wel dwars door Vancouver maar veel keus hebben we niet. Hij wordt meteen gereserveerd met de creditcard. Ook proberen we te bellen met de camping op Vancouver Island die teruggemaild hebben gelukkig te plek hebben. We krijgen voicemail dus sturen maar weer een mailtje. We rijden eindelijk terug naar de camping als we plotseling twee jonge elks aan de kant van de weg zien staan. Ze staan achter een hek te grazen wat foto’s maken wat lastiger maakt maar ze staan erop!

De kids zeuren al de hele dag dat ze willen zwemmen. Zodra we geparkeerd zijn vliegen ze in zwemkleding naar het meertje bij de camping. Het schijnt lekker water te zijn. We geloven hen op hun woord. Omdat we nu weten wat we willen gaan doen is twee nachtjes eigenlijk te kort. Online boeken bij deze camping was nogal een dingetje en bellen kon al helemaal niet, we hopen dus maar op het beste als we naar de balie lopen. Sure no problem dear. That’ll be $ 43,-. Dat is lekker. We hadden toch al een gat in onze planning, dus vult zich zo mooi op. De voorzieningen op de camping zijn wat gedateerd maar netjes (bij de dames tenminste hoor ik net van Marc). Redelijk ruim opgezet en het Dutch Lake is echt top. Houten steigers en vlonders om vanaf te duiken, onze kids zijn tenminste blij. De wifi werkt dus even tijd om het verslag bij te werken. Vanavond hopelijk lekker smullen bij de Hop ’n Hog, morgen weer verder. Alvast weltrusten.