Een beetje regen en tijd om te ontspannen - Reisverslag uit Tête Jaune, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Een beetje regen en tijd om te ontspannen - Reisverslag uit Tête Jaune, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Een beetje regen en tijd om te ontspannen

Door: Claudia

13 Augustus 2018 | Canada, Tête Jaune

12 Augustus Jasper – Tete Jaune Cache

Omdat het flink afgekoeld is slapen we lekker uit. We maken een heel wit brood soldaat omdat de yoghurt op is. We rijden terug naar Jasper. Onze eerste missie is fatsoenlijke koffie, alhoewel het spul dat uit ons pruttelpotje komt ook niet verkeerd is. Gisteren heeft Claudia een leuk koffietentje gezien die we nu gaan uitproberen. Dat blijkt een schot in de roos. Het Sunhouse Cafe gelegen op de eerste verdieping tegenover de Tim Horton serveert een heerlijke cappuccino met zeer fraaie foam art. De kids gaan voor de warme chocomelk want het is druilerig en eigenlijk best wel koud. Als het vijftien graden is dan zou dat warm zijn. We hebben voor het eerst in maanden lange broeken en fleecevesten aan. We zitten buiten op het balkon waar het wel wat fris is maar de vriendelijke service en het supermooie uitzicht over de mistige bergen maken een hoop goed.

We lopen weer van winkel tot winkel en tegen twaalf uur besluiten we weer bij Smitty te gaan lunchen. Het valt deze keer wat tegen. Misschien ligt het aan de drukte, we blijven niet langer hangen dan nodig is. We zijn uitgeshopt en lopen terug naar de camper. Nog even tanken, het is hier best wel voordelig vergeleken bij de vorige tankstations en dan door naar onze volgende bestemming. Er moet nog even gepind worden. Net als Claudia naar buiten komt en blij verteld dat ze geen extra kosten hoefde te betalen, zie we drie wel heel bekende gezichten. Monique, Robert en Louise staan in ene voor onze neus. We wisten dat ze ook in Canada op rondreis waren maar hoe groot is de kans dan dat je elkaar tegenkomt op een stoep in Jasper! We wisselen verhalen uit en zijn zo een uur verder. Finn vindt het maar saai. De rest van ons kan er niet over uit hoe toevallig dit wel niet is. Uiteindelijk nemen we afscheid van elkaar maar niet voordat we ze getipt hebben over het Sunhouse Cafe. We krijgen later een whatsappje dat de koffie en de cheesecake heerlijk waren.

Het regent inmiddels weer als we de “lange” tocht naar Tete Jaune Cache aanvaarden. Halverwege de rit passeren we een bord dat we tijdsgrens van Mountain Standard Time naar Pacific Standard Time overgestoken zijn. De horloges mogen dus weer een uurtje terug. Al snel rijden we het terrein op van de camping. We hadden een afgeladen camping verwacht maar er is verrassend veel plek en heel groot is het niet. We krijgen een mooi plekje tussen de bomen met een 15 amp aansluiting, we betalen $ 86,- voor twee nachten. De receptie is wat gedateerd maar het toiletgebouw wat via een spannend paadje te bereiken is ziet er meer dan oké uit. Ze hebben hier wasmachines en drogers en dat komt zeer goed van pas want er moet nodig gewassen worden. Het eerste wasje gaat er meteen in. Het is nog steeds druilerig en ’s avonds eten we kip korma met rijst in de camper. De douches zijn heerlijk warm (beetje te als je er alleen onderstaat, maar ja je kunt niet alles hebben) We slapen als roosjes.

13 Augustus Tete Jaune Cache

Wat hebben we vandaag gedaan? Nou eigenlijk niets, maar dat is ook niet helemaal waar; twee volledige wassen gedraaid, twee campings geboekt en de zoektocht naar een camping op Vancouver Island is nog niet afgerond. Alle was ligt weer fris en fruitig in de kasten/tassen en een dagje tussendoor “relaxen“ is ook wel lekker.

We dubben nog even wat we precies gaan doen tussen Clearwater en de overnachting bij Brackendale. We laten Whistler noodgedwongen voor wat het is want we kunnen er geen plek vinden. Achteraf gezien kunnen we de dingen die we daar zouden gaan doen ook elders doen en de vorige keer vonden er ook al weinig aan in Whistler, dus zo heel erg is het nou ook weer niet. We zouden graag nog wat meer wildlife willen zien en op onze huidige route zouden daar wel mogelijkheden voor zijn. Het online boeken van de ferry voor de 21e schiet nog niet erg op. We hebben hier gratis wifi maar echt flitsend is het niet en onze tablets en telefoons lopen regelmatig vast. Het is maar goed dat we er de hele dag voor hebben.

We maken onze laatste maaltijd op; kaas tortellini’s met pastasaus. We moeten echt weer boodschappen doen. De kids hangen het grootste deel van de dag in de camper en verdelen hun tijd tussen boeken en tablets en de afwas doen. Je hebt zo af en toe van die dagen. Morgen op weg naar Clearwater en het Dutch Lake Resort. We zijn erg benieuwd.