Dagje shoppen in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Dagje shoppen in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Dagje shoppen in Banff

Door: Claudia

10 Augustus 2018 | Canada, Banff

9 Augustus 2e dag Banff

We slapen heerlijk uit en komen er in de loop van de ochtend achter dat we al even een uur achterlopen met de tijd. Toen we naar Golden reisden zijn we overgegaan van de Standard Pacific Time naar Standard Mountain Time en nu is het nog maar 8 uur verschil met Nederland. We bellen tijdens het ontbijt met de jarige opa Piet en daarna nog even met oma Guri dan is iedereen weer even gerust. Met (tante) Linda hebben we vooral app contact over het reilen en zeilen in Nederland. Net als vorig jaar heeft ze haar handen vol aan onze harige mormels Beertje en Fudge. Dit jaar mocht Fudge naar de dierenarts voor een blaassteen. Ze (en wij) boffen maar met zo’n zorgzame oppas.

Tegen het middaguur pakken we de shuttle naar het centrum. We lunchen in de foodcourt van Cascade shopping mall. De wasserette waar we vijftien jaar geleden een fluff and fold hebben laten doen zit er nog steeds maar voor 4 personen vinden we het wel een gedoetje om alles met de bus mee te slepen. We gaan binnenkort wel een wasdag inplannen. Oh die foodcourt. Marc, Nikki en Claudia nemen gebakken rijst en groenten met krokante kip, voor een fraai bedrag van maar 36 dollar met drinken erbij. Finn maakt praktisch in zijn eentje een salami pizza van dik 30 cm soldaat, we snappen niet waar hij het laat.

We gaan alle winkeltjes nog eens langs totdat het rustig genoeg is bij Starbucks zodat we kunnen zitten en Claudia misbruik kan maken van de goede wifi. De laatste twee verslagen zijn geupload en het is zelfs gelukt diverse foto’s bij de verslagen te zetten. Het gele zeeman tasje van Claudia begint al aardig vol te raken. T-shirts voor Marc en Nikki, een fleecevestje voor Finn, een vaag waterding met drijvende beertjes waar Finn zijn zinnen op gezet had. Gisteren hadden we deze gemist maar vandaag was de Kerstmis winkel van voor tot achter bewonderd. Hoe geweldig is dat, een hele winkel vol met kerstornamenten, stockings, kerstdorpjes. Claudia kon het niet laten om iets mee te nemen. Het moest alleen wel tegen een stootje kunnen. Het is een grappige sneeuwpop op sneeuwschoenen geworden. Het meest bizarre was nog wel dat we in de winkelstraat een klasgenootje van Finn tegen het lijf lopen met haar vaders. Hoe groot is de kans dat dit gebeurd!

Na het vele shoppen gaan we even relaxen in het park bij de rivier, onze dampende voetjes laten afkoelen. De openbare toiletten daar zijn prima voor elkaar en je kunt ook overal schoon drinkwater pakken. Als afsluiting gaan we naar Cows icecream, we zien al twee dagen rijen dik daar buiten staan. In onze herinnering was het lekker ijs en hadden we er zelfs een stempelkaart van maar of het hype waard is, het was gewoon lekker ijs. We pakken de shuttle weer terug naar de camping. Marc bakt eitjes met ham en kaas want een volledige maaltijd hebben we zo’n zware lunch niet veel zin meer in. Vanavond op tijd naar bed want morgen willen we voor negen uur bij Lake Louise zijn, dan kunnen we hopelijk onze camper normaal bij het meer parkeren. Met onze horloges op de juiste tijdzone ingesteld helpt ook wel.