Revelstoke naar Golden - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Revelstoke naar Golden - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Revelstoke naar Golden

Door: Claudia

08 Augustus 2018 | Canada, Revelstoke

7 Augustus Revelstoke – Golden

De nacht begon warm maar uiteindelijk koelde het weer behoorlijk af en moesten de dekbedden er weer op. We slapen langer door dan normaal omdat het lekker koel is. Om kwart over negen rijden we de campground af en rijden eerst naar de binnenstad van Revelstoke om te tanken. We gooien voor 80 dollar in de tank. Dat is ook wel een dingetje hier. Je moet vooraf betalen en dan geef je een bedrag aan, niet “gooi maar vol”, het was de eerste keer dus even gokken of we niet te veel betaald hadden voor hetgeen er in de tank paste. Inmiddels kunnen we het aardig inschatten. Verder valt het tegen dat je maar in weinig winkels terecht kan met je pinpas. Pinnen bij de banken of van die kleine ATM automaten geen probleem maar tot nu toe is het nog in geen enkele supermarkt gelukt om met de pinpas te betalen, wat wel jammer is.

De route van Revelstoke naar Golden is het een lange weg zonder dorpjes en met enkel wat picknickplaatsen onderweg. Het landschap begint te veranderen, het is ruwer en we komen diverse sneeuw bedekte bergen tegen. Als we bijna bij Golden zijn, zien we borden van een wolven reservaat. Helaas zijn we er voorbij voordat we het doorhebben. We rijden Golden in en zoeken het centrum op. Het is bijna 12 uur, we gaan op zoek naar een cafeetje. Via de Map.me van Marc vinden we Jita’s Cafe waar ze heerlijke pompoen met chocolade cake serveren. Naast het café zit een strip/dvd/comic shop Bizarre Entertainment waar de heren van de Big Bang Theory zich enorm thuis zouden voelen. Finn wil alles wel hebben, van de Transformer in de etalage tot een Star Wars Monopoly spel. Met veel moeite kunnen we hem meesleuren.

We gaan op zoek naar de Municipal Campground, maar die hebben we al snel gevonden. Het lijkt in eerste instantie een veredelde parkeerplaats maar dat is maar het eerste stukje van de campground. We krijgen daar wel een plekje toegewezen. Voordat we daar gaan staan besluiten we eerste naar het wolven reservaat te gaat. Het Northern Lights Wildlife Wolf Center ligt in het midden van nergens, gelukkig hebben we het adres en de Map.me mevrouw in Marc zijn telefoon stuurt ons de goede kant op. Voor 35 dollar voor een gezin krijgen we een uitgebreide uitleg over het wolvenbeheer in Canada. In center kunnen we 6 gesocialiseerde wolven bewonderen, dat is al een beleving op zich. Aan het wildbeleid van de Canadese overheid schort nogal wat, want ons best wel verbaasde. Om de kariboe te redden worden wolven afgeschoten maar de voornaamste reden voor het teruglopen van het aantal kariboes is het gebrek aan voedsel uit de oerbossen die gekapt worden ten behoeve van de houtindustrie. We verlaten met gemengde gevoelens het center en rijden terug naar de campground in Golden.

Achter de heuvel van ons plekje stroomt de wit uitgeslagen Kicking Horse River. Aan de andere oever lopen de befaamde spoorbanen. We zijn al snel getuige van een honderden meters lange goederentrein die vertrekt. Er zullen er nog wel meer volgen, helaas ook wat midden in de nacht. We gaan even pootje baden in de Kicking Horse rivier, het water is ongeveer 14 graden warm of koud, het is maar hoe je het ziet. De muggen denken dat de lunch geserveerd is en vallen ons vol overgave aan, we gaan snel terug naar ons eigen plekje waar de muggen pas bij de duister komen opdagen. We relaxen lekker bij de camper met een sapje en een chipje. Op ons plekje zitten diverse vage gaten in de grond en opeens hadden we visite. Er zat heel parmantig een grondeekhoorn naast de camper. Later zijn er nog meer gespot maar ons vervelende buurjongetje vond het nodig om ze weg te jagen en met stokken in het hol te poeren. We proberen op de wifi te komen en dat lukt lang genoeg om het reisverslag up te loaden. Met de foto’s wil het nog niet zo lukken, dat ligt soms aan de wifi maar de upload methode is ook niet top. We douchen met zijn vieren voor 2 loonies wat enige efficiëntie vergt maar wat wonderwel lukt. Het plan is om morgen op tijd op te staan en te gaan ontbijten bij Emerald Lake.

• 16 Augustus 2018 - 19:38

Joke Boontjes:

Hoi! Vanavond weer eens lekker gaan zitten om jullie verslagen te lezen! Wat schrijf je gezellig over jullie reis! Echt leuk met de foto’s erbij. Jullie zien veel, echt een mooie tocht! Wij zijn druk met de voorbereidingen voor de keuken. Veel plezier en liefs uit Dinteloord!!