Op weg naar Revelstoke Park - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Op weg naar Revelstoke Park - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Op weg naar Revelstoke Park

Door: Claudia

08 Augustus 2018 | Canada, Revelstoke

6 Augustus Penticton – Revelstoke

Het eerste op het lijstje voor vandaag staat een bezoek aan de Walmart, we parkeren voor de deur zodat we flink wat drinken kunnen inslaan. Rond half tien rijden we weg uit Penticton, het is al minstens 26 graden met slechts een paar wolkjes aan de lucht. De route naar Revelstoke brengt ons langs een mooie selectie aan meren. Onderweg passeren we Okanagan Lake, Kalamalka Lake, Swan Lake, Mara Lake (waar we geluncht hebben) om te eindigen bij het Upper Arrow Lake bij Revelstoke.

Er waren heel wat oh en ah momenten, jammer dat er weinig mogelijkheden zijn om langs de weg te stoppen om foto’s te maken. Het is best druk op de weg omdat het lange weekend bijna voorbij is. We moeten vandaag bijna 300 kilometer rijden maar omdat we van stad tot stad rijden gaat het allemaal niet zo vlot. Voorbij het leuke stadje Vernon zoeken we een Starbucks op voor de broodnodige cafeïne shot. Nikki en Finn krijgen een brainfreeze van de frappacinno, maar drinken stug door. Er zit in de camper een thermoskan met filterhouder maar daar worden we niet vrolijk van. We hebben in de Wallmart maar een percolator gekocht en fatsoenlijke espresso koffie.

We vervolgen onze weg en een paar uur later rijden we een picknick plaats op bij Mara Lake. We eten ons broodje op vlak naast Lake Mara. We maken voor het eerst kennis met gezellige muggen. Marc loopt Finn bang te maken met slangen in de bosjes, als straf dat hij Nikki bang probeerde te maken met vogelspinnen. Hij zit niet echt rustig meer, zijn verdiende loon.

Omdat we weten dat in Revelstoke de treinen nogal aanwezig zijn kiezen we voor de Revelstoke Campground dat iets boven de stad ligt. We betalen 50 dollar voor een nacht, met gratis douches en wifi. Er is een klein zwembad bij de receptie en een movie night voor de kids. Nikki en Finn liggen in het zwembad voordat wij de camper volledig aangesloten hebben. Het loopt een beetje scheef allemaal, nu de andere kant op. Oprijblokken bij de kit was wel leuk geweest maar helaas, we kunnen nu in ieder geval bij de elektra. We gaan allemaal nog een frisse duik nemen en douchen. De kip tandoori staat voor vandaag op het menu. We eten binnen want we worden levend opgevreten door de muggen, zelfs de Deet lijkt weinig uit te halen. Na het eten smeert Finn hem met zijn nieuwe Nederlandse vriendje Jeroen naar de filmavond bij de receptie. Eerst hadden de heren geen zin maar uiteindelijk toch maar gegaan en Aladin was eigenlijk ook best nog wel leuk. Het bakje chips na afloop heeft ook vast wel geholpen. Nikki is druk aan het schrijven in haar boek in de wifi gazebo. Marc en Claudia plannen de route voor de komende dagen. Op de camping staan diverse Nederlandse gezinnen, die allemaal een andere route doen, het is leuk om elkaar van tips te voorzien. Het is al half elf als iedereen gestrekt ligt. Vanaf morgen mag de Discovery Pass in de camper want we staan aan de rand van het Revelstoke National Park.

• 08 Augustus 2018 - 06:41

Linda:

Wat genieten zeg. Het is een klein beetje alsof ik met jullie mee reis!

• 08 Augustus 2018 - 12:48

Guri Ter Plegt:

Wij hebben ook net een hittedag van 36 graden achter de rug. Lekker gefietst in de buurt van Hellendoorn. Veel bos en heide, net Canada .Vandaag gelukkig afkoeling tot 23 graden.

• 09 Augustus 2018 - 10:30

Piet Boontjes:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Het begint hier nu eindelijk een beetje te regenen.
    Dinsdag de "nieuwe" auto opgehaald en via Heusden, een leuk oud stadje, met open kap naar huis gereden.

• 10 Augustus 2018 - 15:08

Joke Boontjes:

Hoi allevier! Wat leuk om jullie verslag te lezen!
    Zijn jullie al gewend aan het Camperen?
    Leuk om met anderen tips uit te wisselen!
    En grappig dat Finn gelijk al een vriendje had. Veel plezier verder!
    We kijken uit naar de rest van de verslagen! Liefs.