Nog een dagje relaxen in Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Nog een dagje relaxen in Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Nog een dagje relaxen in Penticton

Door: Claudia

07 Augustus 2018 | Canada, Penticton

5 Augustus Penticton

Voor ons gevoel zijn we enorm uitgeslapen. Marc en Finn zijn natuurlijk als eerste wakker en hebben Finn’s bed al weer omgebouwd om te kunnen zitten. Als ik wakker wordt zijn de heren fanatiek Uno aan het spelen op fluistertoon. We ontbijten samen en verplaatsen weer spullen van de ene kant van de camper naar de andere kant, af en toe raakt er wel eens wat zoek, gelukkig is het nooit echt ver weg! Omdat we de camper niet willen verplaatsen hebben we gekeken naar een supermarkt op loopafstand en die is er gelukkig. Rond half elf lopen we naar de Wallmart. Tijdens ons verblijf in Amerika hadden we daar eens kennis meegemaakt, als je iets nodig hebt gegarandeerd dat je het daar gewoon kan krijgen. Daarnaast was het binnen lekker koel dus heel veel haast om naar buiten te gaan hadden we nou ook weer niet. Finn heeft een cool Minecraft shirt gescoord, dus die was helemaal happy de peppy.

We lunchen in de camper, waarna we ons klaar gaan maken om te luieren op het strand. Oh nee, er moest gezwommen worden enzo. Het kwik bereikt vandaag ook zonder problemen de 35 graden dus een frisse duik kan geen kwaad. Het duurt Finn allemaal veel te lang. Gaan we al? Pas rond een uur of vier wordt het een beetje acceptabel qua temperatuur en gaan we richting het strand. We zijn Nikki en Finn direct kwijt, want er moet gespeeld worden op het “vechtvlot”. Marc en Claudia wisselen elkaar af. Na een frisse duik is het prima vertoeven half in de schaduw op het gras. Marc is echt geen fan van zand dus dit strand is helemaal op zijn lijf geschreven. We blijven tot een uur of zeven hangen en gaan dan terug naar de camper. Tijdens het douchen bleek de vuilwater tank in ene vol te zitten, eerder dan verwacht, waarschijnlijk om de camper nogal scheef naar achteren stond. Altijd feest zo’n ding legen maar als zwaar ervaren campergebruikers was het met tien minuten gepiept.

Omdat we te weinig rijst hadden gekocht (wisten wij veel dat het kant en klaar was) eten we vandaag de spaghetti met rode saus. Als we bijna klaar zijn staat er in ene een dame voor onze neus die haar zelfgemaakte baksels probeert te slijten. We kiezen voor een viertal raspberry muffins als toetje maar achteraf gezien was dat wellicht niet de beste keuze, maar de lokale middenstand is in ieder geval weer gesponsord. Tijd om te gaan slapen, morgen reizen we door naar Revelstoke.

Wij, Marc en Claudia, gaan met Nikki van 4 jaar en Finn van 1,5 jaar vijf weken naar Nieuw Zeeland, hier zullen wij vier weken rondtrekken met een camper over het Noorder- en Zuidereiland. De laatste week zullen we een beetje uitrusten in de Bay of Islands op het Noordereiland voor dat we weer terug naar Nederland gaan.

Actief sinds 01 Nov. 2008