Penticton here we come - Reisverslag uit Penticton, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Penticton here we come - Reisverslag uit Penticton, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Penticton here we come

Door: Claudia

05 Augustus 2018 | Canada, Penticton

4 Augustus Harrison Hot Springs – Penticton

De zalm heeft nog een nachtje in de koelkast gestaan want zonder stroom deed de oven het natuurlijk niet. We zijn vervolgens heel Canadees bij een “ Beiers “ schnitzel restaurant “the Dark Forest” beland. De eerste nacht alles ombouwen was nog best wel een klusje maar morgen gaat dat vast beter en sneller.

Om half zeven waren we allemaal weer wakker en een half uur later zaten we te ontbijten. De boel is opgeruimd, de afwas is weer gedaan dus we kunnen vertrekken. Voor Penticton zouden we de 5 bovenlangs nemen maar dat werd uiteindelijk toch de 3 die niet zo goed is als je aanleg hebt voor wagenziekte zoals Nikki en Claudia. De route is een beetje saai als je gewend bent om te rijden in het Alpengebied, we hebben wat adelaars gespot dat dan weer wel. We rijden door het wijn en fruitgebied heen. Het is dat onze koelkast vol zit, want je kunt elke 100 meter wel fruit scoren. Rond het middaguur strijken we neer in Princeton voor de broodnodige koffie in het gezellige tentje Cool Beanz, prima koffie en lekkere huisgemaakte muffins.

De klok sloeg inmiddels 2 uur toen we Penticton binnenreden. Dwars door Penticton gaat een kanaal dat Shaka Lake en Okanagan Lake met elkaar verbindt. Vanwege het lange weekend met feestdag op maandag en het mooie weer zijn alle stranden afgeladen. Na wat heen en weer rijden bemachtigen we het laatste plekje op het Lake Skaha Tent & Trailer Park naast het park/strand. Van de prijs kijken we al niet eens meer op. 63 dollar voor een nachtje en je moet wel een loony (1 dollar) betalen voor 5 minuten douchen in het nogal spartaanse toiletgebouw . Omdat we een “full hook up” hebben, douchen we lekker in de camper, soms moet je het jezelf gewoon maar makkelijk maken. Alhoewel makkelijk…hoe simpel het systeem ook lijkt om van de wastafel naar de douche over te zetten, het gaat niet geheel vlekkeloos maar het eindresultaat telt. De temperaturen zijn inmiddels flink verbeterd. Finn en Nikki kunnen eindelijk gaan zwemmen, zij zijn helemaal gelukkig. Marc en Claudia nestelen zich op het gras onder de bomen om bij te komen van een vermoeiende reisdag. We hebben voor twee nachten geboekt dus morgen alle tijd om lekker te zwemmen en relaxen.

’s Avonds start Claudia gewapend met de gebruiksaanwijzing van de combimagnetron aan de zalm. Het duurde even en er zijn ook wat krachttermen gevallen maar uiteindelijk lagen de bordjes vol met zalm uit de oven met een lekker salade en kaasbroodjes, die we buiten aan de picknicktafel op gegeten hebben. Rond kwart voor tien houden we het voor gezien. Op zich valt het best mee met de jetlag maar veel later dan tot 10 uur opblijven redden we niet. Het koelt amper af dus in de camper gaat alle raampjes open en de dekbedden worden ingeruild voor lakens, slapen met de airco aan hebben we niet zoveel zin in. Zeker omdat Nikki en Claudia nog herstellende zijn van een hardnekkige verkoudheid. Iedereen valt lekker in slaap.

Wij, Marc en Claudia, gaan met Nikki van 4 jaar en Finn van 1,5 jaar vijf weken naar Nieuw Zeeland, hier zullen wij vier weken rondtrekken met een camper over het Noorder- en Zuidereiland. De laatste week zullen we een beetje uitrusten in de Bay of Islands op het Noordereiland voor dat we weer terug naar Nederland gaan.

Actief sinds 01 Nov. 2008