Van Langley naar Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu Van Langley naar Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

Van Langley naar Harrison Hot Springs

Door: Claudia

04 Augustus 2018 | Canada, Harrison Hot Springs

3 Augustus Langley – Abbotsford – Harrison Hot Springs

Om vijf uur ’s ochtends is iedereen klaarwakker en geven we het maar op. Als we aanschuiven in de ontbijtzaal om tien voor zeven en vallen Nikki en Finn het buffet aan als een stel hongerige wolven. Wel te begrijpen want er ligt genoeg lekkers. De resterende tijd chillen we nog wat op de kamer voordat we de taxi naar Abbotsford nemen om de camper op te halen. We besluiten het er maar op te gokken door gewoon die kant op te gaan. Daar aangekomen wordt er gevraagd of we een afspraak hebben, eh nee dus. Het is vandaag een beetje druilerig en valt af en toe een spatje. Nikki heeft zich inmiddels in haar spijkerbroek gehezen en ook Marc ziet de korte broek vandaag niet zo zitten. Uiteindelijk zijn we na een twintig minuten wachten aan de beurt en krijgen we van oorsprong Nederlandse meneer een demo van de camper. Wat een gevaarte, hij is nieuwer en completer dan ik had verwacht maar ook hier misstaat de gebruikte bloemenstof voor de bekleding niet in een gemiddeld bejaardenhuis…

Onze eerste halte is een supermarkt om de lege koelkast te vullen. Onze pseudo gratis tomtom stuurt ons naar een Safeway in Chilliwack en daar zijn we blij met de riante parkeerplaats want het is nog best wel een uitdaging om de camper fatsoenlijk te parkeren. In de Safeway kijken we onze ogen uit op de groente afdeling, nou ja je kunt het beter de fruit afdeling noemen. Dat is er namelijk in overvloed, een kropje sla en dan ook nog eens een hele zielige kost al gauw 5 dollar, wat zo’n 3,5 euro is. Verder ligt er nog wat boerenkool en wat wortels en dan is het eigenlijk wel klaar. We hebben de kar volgeladen met lekkere kersen en andere fruitjes. Verse zalm gescoord bij de visafdeling, we gaan vanavond eens testen hoe goed onze oven werkt! Tegen de tijd dat we supermarkt verlaten is het bijna twee uur en hoog tijd voor lunch. We maken het onszelf niet al te moeilijk en eten midden op de parkeerplaats. We kunnen daarna eindelijk vertrekken. Oh nee we moesten nog even pinnen want in de supermarkt weigerde de pinautomaat onze ING pas. Dan schiet het wel lekker op het contante geld.

Volgende bestemming is Harrison Hot Springs. Deze bestemming hadden we gekozen voor het coole waterpark voor de kids, maar met de huidige temperaturen voelen we daar niet zoveel meer voor. Harrison Hot Springs is een schattig kustplaatje waar ze het moeten hebben van het meer en, je raadt het al, de hot springs. Te bezoeken in de bergen of in een lokale mini pool.

We hebben wat geflaneerd langs de boulevard en over het strand gelopen. Helaas zijn er ook in Canada hondeneigenaren die het niet nodig vinden om de drollen van hun geliefde viervoeter op te ruimen. Beetje jammer want het is wel een mooi strand met een geweldig uitzicht op de bergen. Daarna nog een mega cappuccino gedronken bij Muddy Waters Cafe, Nikki aan de frappacinno en Finn aan de aardbeien kiwi sap. Er was helaas geen fristi, het is toch ook maar afzien voor die jongen. Toen hadden pappa en mamma ook nog eens bedacht dat we wortelcake gingen eten. Echt enorm smerig…hij had hem net nog niet als eerste op. Op het terras werden we bestookt met reistips door een hulpvaardige Canadees. De eerste ervaringen zijn in ieder geval dat Canadezen het oprecht leuk vinden dat je helemaal uit Nederland naar hun land gekomen bent en willen je daar graag over vertellen.

We zijn net buiten het centrum neergestreken op de Harrison Country Club, dat klinkt heel chic maar de douches hebben geen deuren, alleen een douchegordijn. Echt goedkoop was het ook niet met ruim 50 dollar per nacht. Zoveel keus is er in de buurt helaas niet want blijkbaar hebben ze hier een lang weekend en een vrije dag op maandag dus alles zit bomvol. We staan op een plekje zonder stroom maar pal tegen een bergwand aan met een picknicktafel voor de deur dus prima voor elkaar. Als het een beetje meezit kunnen we onze gegrilde zalm vanavond buiten opeten. Morgen rijden we door naar Penticton.

• 05 Augustus 2018 - 12:06

Piet Boontjes:

Jammer dat het weer nog niet helemaal meewerkt.
    Het zal de pret niet drukken, toch

• 05 Augustus 2018 - 17:25

Tamara:

Heey wat leuk om zo jullie avonturen te kunnen volgen en voorzien van foto’s! Veel plezier en ik lees komende tijd lekker met je mee :)