We zijn er! - Reisverslag uit Langley, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Langley, Canada van marcclaudia - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Clauida

03 Augustus 2018 | Canada, Langley

2 Augustus Heerhugowaard – Vancouver

Verbazingwekkend genoeg heeft iedereen goed geslapen en zijn we allemaal rond acht uur wakker. Je denkt zeeën van tijd te hebben maar dan is het zomaar 11.20 en staat de taxi voor de deur. Tijd om te vertrekken! Voordat we het weten staan we met onze bagage op Schiphol. Om half een zijn we door alle controles heen en kunnen we even een broodje gaan eten. We sturen resoluut weg bij de Mac. Sorry Finn, na drie dagen restjes eten (dus ook de patat in de vriezer) gaan toch we proberen wat vitamines naar binnen te krijgen. Vervolgens nog een bezoekje aan Starbucks voor de broodnodige koffie. Bekers uit Canada van Starbucks op het shoppinglijstje zetten, check! Kids aan de frappacinno, het is tenslotte wel vakantie. Boarden gaat soepeltjes en we vertrekken netjes op tijd.

Er valt weinig te klagen over het toestel, er is waarschijnlijk te weinig tijd in de vlucht om alle leuke dingen te bekijken en doen op de beeldschermpjes, zelfs het on board chatten is uitgeprobeerd, wat best handig is als er twee stoelen tussen je in zit. Na zes uur vliegen krijgen we wel een houten kont, reden genoeg om regelmatig even een tripje richting toilet te maken. De gezagvoerder vertelde ons bij de start van de vlucht dat het flink koeler is in Vancouver dan Nederland, maar ja met de huidige temperaturen is dat al snel. We komen om half vier plaatselijke tijd aan, voor ons is het dan half een ’s nachts. Het zal nog een uitdaging worden om wakker te blijven tot een uur of acht plaatselijke tijd.

De visa controle is hypermodern en vrij snel staan we zonder al te veel oponthoud buiten met onze bagage. We stappen in Bobby’s cabs die ons tijdens een drukke spits uit Vancouver rijdt naar Langley rijdt, het is flinke rit maar uiteindelijk doemt daar het Best Western Langley Plus Inn op. We brengen onze bagage naar de eerste verdieping en gaan een duik nemen in de indoor pool die het hotel rijk is. Beetje koud en ook niet erg groot, maar goed genoeg om ons nog even wakker te houden. Het is ondertussen kwart over zes lokale tijd, 4.15 Nederlandse tijd, gaaaaaap. We besluiten een hamburger te eten bij Ricky’s Country Restaurant dat tegen het hotel aangebouwd is. Het is weer even wennen om 3 serveersters aan je tafel te hebben en de oneindige refills, maar het eten is oké en daarna vertrekken we snel naar de kamer om te gaan slapen. Kwart voor acht lokale tijd gaat het licht uit maar erg rustig slapen we niet.

Wij, Marc en Claudia, gaan met Nikki van 4 jaar en Finn van 1,5 jaar vijf weken naar Nieuw Zeeland, hier zullen wij vier weken rondtrekken met een camper over het Noorder- en Zuidereiland. De laatste week zullen we een beetje uitrusten in de Bay of Islands op het Noordereiland voor dat we weer terug naar Nederland gaan.

Actief sinds 01 Nov. 2008